Antropologie

Şapte din zece români şi-au pierdut cel puţin o dată informaţiile personale din telefon (studiu)

Aproape 66% dintre români şi-au pierdut cel puţin o dată contactele, informaţiile esenţiale sau pozele din telefon, arată datele unui studiu de specialitate, dat marţi publicităţii.

Peste jumătate (61%) din pierderile de informaţii au fost cauzate de posesorii telefoanelor sau de defectarea dispozitivelor. La polul opus, cel mai improbabil mod prin care aceste informaţii se pierd este în urma infectării telefonului cu un virus (4%). Chiar şi aşa, jumătate (50%) dintre respondenţi au spus că şi-au instalat un antivirus/mobile security în telefon.

De asemenea, 41% dintre cei care au completat chestionarul Huawei România au declarat că cel puţin o dată în viaţă şi-au pierdut sau le-a fost furat telefonul, pierzând astfel accesul temporar sau permanent la datele personale.

În plus, sondajul arată că tinerii sub 25 de ani (generaţia Z) au şanse de aproape două ori mai mari (30,74%) să îşi piardă telefonul faţă de cineva care are peste 35 de ani (18,71%), respectiv din generaţia X.

„Totuşi, sondajul scoate la iveală că mulţi români au învăţat din experienţele neplăcute prin care au trecut şi îşi protejează informaţiile personale. 73,68% dintre cei chestionaţi au spus că fac backup pozelor, contactelor şi datelor pe care le au în telefoane. Cei mai familiarizaţi cu acest proces sunt tinerii sub 25 de ani. Trei din cinci tineri (80,94%) au declarat că fac frecvent backup, faţă de 66,32% în cazul generaţiei X. De asemenea, studiul arată că posesorii de flagship-uri (peste 3.000 de lei) sunt mai interesaţi să facă backup (85,31%), faţă de cei care au telefoane care costă sub 1.000 de lei (62,42%)”, spun realizatorii studiului.

Potrivit cercetării, când vine vorba de securizarea telefonului, trei sferturi (75%) dintre români aleg să limiteze accesul persoanelor străine la telefonul lor, cea mai populară metodă fiind cea pe bază de amprentă (54%). Restul metodelor de securitate folosite variază în funcţie de vârsta posesorului: generaţia X preferă parolele (13,15%), generaţia Z PIN-ul format din 4 cifre (9,92%), în vreme ce millennials (26-34 de ani) aleg să îşi deblocheze telefonul cu ajutorul recunoaşterii faciale (8,28%).

În ceea ce priveşte telefoanele pe care românii le preferă, datele Huawei România arată că sunt de două ori mai multe şanse să vezi un telefon de ultimă generaţie în mâna unui bărbat (10,8%), decât în mâna unei femei (5,57%). În plus, generaţia care apreciază cel mai mult flagship-urile sunt millennials – 12,26% dintre ei au un flagship, faţă de 7% cât au în medie generaţiile X şi Z.

Sondajul mai arată că 66% dintre români obişnuiesc să-şi folosească telefonul personal în interes de serviciu. Dintre aceştia, un sfert (24,09%) nu folosesc nicio metodă de a limita accesul persoanelor necunoscute la telefonul lor, astfel că, în eventualitatea unui furt sau pierdere, dispozitivul poate deveni un risc de securitate pentru firma unde lucrează.

La chestionarul realizat online de Huawei România, în perioada 14-23 noiembrie, au răspuns 12.381 de persoane active pe reţelele sociale, posesoare de diferite branduri de telefoane.

Datele au fost colectate printr-un chestionar online realizat de Huawei România, la care au răspuns peste 12.000 de internauţi, în cadrul unei iniţiative care urmăreşte să sporească gradul de conştientizare a importanţei securizării datelor. AGERPRES

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button