Cei mai statornici angajaţi sunt cei din generaţia Millenials (studiu)

Perioada medie petrecută de angajaţi într-o companie este de patru ani iar cei mai statornici sunt angajaţii din generaţia Y sau Millenials (născuţi între 1977-1994), care de altfel reprezintă majoritatea angajaţilor (peste 60%) din cadrul companiilor analizate într-un studiu PwC.
Rata plecărilor din iniţiativa angajaţilor a fost de 18,7% în acest an, în creştere cu 5,1 puncte procentuale faţă de 2017, iar aproape o treime (32,3%) dintre persoanele care au plecat din proprie iniţiativă erau angajate de mai puţin de un an în companie, potrivit studiului de analiză a eficienţei capitalului uman, PwC Saratoga 2019. Circa 60% dintre cei care au plecat voluntar aparţin generaţiei Z (născuţi după anul 1995).
O tendinţă similară, dar nu de aceeaşi amploare, se observă în cazul încetării contractelor, în creştere cu 4,1 puncte procentuale faţă de acum doi ani, până la 23,3%, precum şi al concedierilor, cu 1,4 puncte procentuale, până la 4,3%.
Indicatorul de productivitate a urcat de la 1,35, în urmă cu doi ani, la 1,54, în 2019, ca urmare atât a creşterii consumului, cât şi a optimizărilor interne cu ajutorul tehnologiei.
De asemenea, o altă tendinţă importantă este suma alocată pentru programe de training şi dezvoltare, care a crescut cu 30% faţă de 2017, la 762 euro pentru un angajat.
AGERPRES